onsdag 2. april 2008

Lago Atitlán, Sololá


Dagens bilde er fra Lago Atitlán i distriktet Sololá. Denne vakre innsjøen er omkranset av fjell, og området er frodig og grønt. Flere små landsbyer ligger rundt innsjøen, blant annet San Pedro La Laguna som jeg besøkte høsten 2004 rett før hjemreise til Norge. San Pedro er en koselig by, dessverre alt for preget av at vestlige backpackere og andre turister har kommet dit for å selge og kjøpe narkotika. Dette har gått utover lokalbefolkningen, da flere av dem også har blitt misbrukere. Likevel, naturen er fantastisk og San Pedro kan blant annet by på varme kilder der en kan bade med utsikt mot vakker natur.

På turen denne gang har jeg et håp om å få kombinert to av mine lidenskaper; Guatemala og yoga! Landsbyen San Marcos La Laguna har flere yogasentre og hoteller som tilbyr gratis og billig yoga, og flere av de andre landsbyene skal ha tilbud også. Faren for overdreven "gringofaktor" (nordamerikanere og europere på tur) er absolutt tilstede, men for noen dager skal nok det gå bra. Det må jo være fantastisk med utendørsyoga med denne naturen rundt seg, eller hva?




Jeg gleder meg i hvert fall!
Akkurat nå er det en kortere reise som står for tur: Berlin med jobben! Det skal nok bli bra det også, gitt..

Ingen kommentarer: