tirsdag 1. juli 2008

I himmelen!

Jeg tror jeg er pá et av de fineste stedene jeg har sett noensinne. San Marcos er nydelig! Etter en humpete busstur pá tre timers tid (skjónner ná hvorfor jeg hadde problemer med rygg og nakke da jeg bodde her...) kom jeg frem til Panajachel og fant frem til kaien der bátene gár fra. Turen med bát tok en snau time, og vi var innom flere steder pá veien, blant annet Jaibalito der báde min gode venninne Birthe og min kjaere sóster og svoger Edle og Lars har vaert.

Da vi endelig kom til San Marcos, gikk jeg opp en lang smal vei og fant lett frem til hotellet Giovanny hadde anbefalt meg. Jeg ble vist et par rom, og sá... viste han meg en bungalow som heter "Luna de miel", som betyr bryllupssuite. Jeg medgir at jeg ikke trenger en bungalow med to etasjer og en seng under skrátak med nydelig utsikt, men herregud! Den er helt nydelig. Og koster det samme som to av rommene jeg sá, snaue 70-80 kroner per natt. Sá det ble den. Og jeg gleder meg allerede til á legge meg! Utenfor dóren har jeg fine stoler og et bord sá jeg kan sitte og lese, og alt er i tre og kjempefint.
Mi casa (fra www.paco-real.com)
Etter en god lunsj med grovt bród (!) tok jeg en runde rundt i landsbyen, som ikke er spesielt stor. Jeg vet ná hvor jeg skal pá yoga klokken syv i morgen tidlig (jepp, syv) og hvor jeg vurderer á bestille massasje med aromaterapi seinere pá dagen... Det er nemlig fullt av "alternative" muligheter her; massasje, yoga, meditasjon, reiki... Ná skal jeg jakte pá antimyggmiddel og vann, og klokken fem skal jeg próve saunaen pá hotellet. Giovanny er herved min helt som anbefalte meg dette stedet, og jeg skjónner hvorfor han ónsker seg hus her!

Jeg har ett lite problem. Nei, et stort problem. Batteriet pá kameraet er gáent. Og jeg har ikke reservebatteriet her. Eller lader. Argh. Men jeg bevarer bilder i hodet og lover mest mulig malende beskrivelser. Ná skal jeg ut og nyte!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på deg! Skjønner at du er i heaven! For et flott sted! Her er det bare å nyte alt til det fulle!! Vi kom hjem fra ferie i kveld. Har hatt en fin tur med fjell- og fisketurer. Skal nyte noen dager i Oslo fremover. Det er visst meldt knallvær i morgen, torsdag og fredag.

Kos deg, så ses vi snart.

Monica

h.espe sa...

Åh, herlighet Ingvild - der ville jeg også ha bodd.... Fy søren, du må kose deg altså!!!

Da er det bare 6 timer igjen, og så FERIE!!! Tror du jeg gleder meg eller???

Ha det supert videre!!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Ingvild sa...

Sant det ser bra ut :D? Kan ikke klage! Nyt feriene deres begge to, sá snakkes vi snart! Dere er jo sá godt som bursdagsbarn snart begge to og greier :)