fredag 4. juli 2008

Tilbake i by´n






Resten av oppholdet i San Marcos var like herlig som starten. Jeg spiste en bedre lunsj pá restauranten Sol y Tul (nok en bra anbefaling fra Giovanny!) - kyllingcyrry som smakte herlig -med utsikt mot innsjóen... Sá tuslet jeg bort til San Marcos Holistic Centre, som blant annet tilbyr massasje av ulike slag. "Min" massór Katherine var kjempehyggelig og behagelig, og brukte tid pá á spórre om hvilken type massasje jeg ville ha, om det var spesielle punkter som var viktige, etc. Deretter fulgte halvannen times massasje av (nesten) hele kroppen med deilig duftende aromaterapioljer. Det var ubeskrivelig herlig, og akkurat hva jeg trengte. Var naermest salig da jeg kom ut derfra!
Restauranten Sol y Tul(fra www.guate360.com)
Resten av dagen tuslet jeg rundt, leste boken min og tok livet med ro. Da jeg bestemte meg for á gá og spise i halv syv-tiden, stótte jeg pá en amerikansk jente jeg snakket litt med dagen fór, Rene, og en nederlandsk dame som het Anita. Vi bestemte oss for á gá til restauranten sammen (hotellrestauranten), og der ble vi sittende i flere timer og skravle over god mat og litt vin. Veldig koselig! Da vi trakk oss tilbake i titiden fóltes det skikkelig seint - dagene begynner tidligere og slutter seinere pá landsbygda. Restaranten pá hotellet (fra www.paco-real.com)

For á unngá allergisjokket fra natten fór próvde jeg meg pá á sove i sengen i "underetasjen" i natt, og det funket fint. Sov som en stein til rett fór alarmen gikk av, slumret litt og kom meg avgárde til dagens yogatime. Instruktóren i dag var jommen samme dame som massóren i gár! Nok en behagelig og energigivende time, som jeg tror gjór godt fór den lange reisen jeg skal ut pá i morgen.

Frokosten i dag ble inntatt pá nabohotellet - mitt hadde ikke frokost. Havregrót med bananer, kanel, rosiner og honning var kjempegodt! En licuado av honningmelon og kaffe var heller ikke dumt. Omgivelsene var ogsá idylliske, som ellers i San Marcos. Deretter var det bare á pakke sakene og komme seg avgárde, for á vaere sikker pá á vaere fremme i byen fór det ble mórkt. Det er tross alt tryggest. Det er to máter á komme seg til og fra San Marcos pá - bát fra/til Panajachel og buss til Guatemala city, eller med tuc-tuc (liten taxi) til San Pablo og buss derfra. Jeg valgte bát begge veiene, for innsjóen er sá vakker at den bare má oppleves, og i dag var det i tillegg strálende sol. Vegetasjonen i dette omrádet er utrolig flott - knall grónne farger, masse blomster - og det hele er omkranset av fjell og vulkaner. Savnet kameraet mitt!
Utsikt over Lago Atitlán fra San Marcos (fra www.guate360.com)



Jeg var heldig og fant en buss med en gang, sá etter fire timers tid kunne jeg endelig gá av bussen og lópe inn pá naermeste kjópesenter for á gá pá do, kjópe lunsj og drikke MASSE vann.

I morgen er det ubónnhórlig slutt pá verien, da setter jeg meg pá flyet med nyinnkjópt Isabel Allendebok. Jeg skal ikke dvele ved det akkurat ná, men heller kose meg siste kvelden her "hjemme" sammen med gutta etterhvert som de kommer hjem. Fár se om jeg fár med meg alt jeg vil hjem til Norge...

Ingen kommentarer: