onsdag 2. juli 2008

Sauna og morgenyoga

I gár tok jeg sauna, eller temazcal som det heter her omkring i en slags steinhytte med glass sá jeg fikk inn dagslys og kunne hóre regnet dryppe pá taket. Det duftet av lavendel og var sá avslappende at jeg nesten sovnet. Deretter var det tid for en varm dusj (fórste pá to uker med varmt vann, det har vi ikke "hjemme"), pá med varme klaer og litt lesing pá den fine lille verandaen min. Middagen inntok jeg pá hotellet - det er temmelig mórkt her om kveldene, og selv om det virker veldig trygt er ikke tanken pá á vandre rundt sá fristende - mest fordi det er mange hunder her... Har jo litt hundeskrekk som kjent. Deilig fisk med masse grónnsaker, ris og poteter og et par glass vin gjorde godt. Restauranten er koselig med ápen ild i peisen og stearinlys, sá der gár det fint an á sitte noen timer med boken sin.
I natt sov jeg under skrátaket og váknet til fuglesang. Det vil si, jeg váknet i lópet av natten ogsá, fordi jeg var veldig snufsete og varm. Kanskje saunaen lóste opp i noe? Etter en stund sovnet jeg heldigvis igjen og váknet av meg selv tre kvarter fór yogaen begynte (alarmen pá mobilen "min" er noe ustabil). Fikk pá meg klaerne og kom meg ned til Las Pirámidas for halvannen times hatha yoga. Roligere yogaform enn jeg er vant til, men det var fint. Timen foregikk inne i en pyramide av tre, og under noen av óvelsene kunne vi se opp mot lyset óverst i pyramiden. Ny opplevelse!




Ná har jeg noen timer uplanlagt tid fór jeg skal sjekke ut en restaurant jeg har blitt anbefalt og sá tusle til massasjetimen min. Har faktisk ikke fátt massasje sánn proft fór, med unntak av en 15 minutters pá Vestkantbadet for mange ár siden, sá det blir spennende. Halvannen time med aromaterapi! Regner med á vaere svaert sá uthvilt nár jeg kommer "hjem" til Guatemala City i morgen.

Ingen kommentarer: