søndag 15. juni 2008

Problemfri reise - kryss i taket!

Jeg har reist noen ganger til Guatemala ná. Pá samtlige turer har det skjedd noe uforutsett: flyet har vaert forsinket. Jeg har ikke hatt bekreftet billett til ett av flyene. Bagasjen har ikke kommet fram, eller noe har blitt stjálet fra den. Jeg har betalt overvekt. Sá da jeg dro til Gardermoen i gár var jeg egentlig forberedt pá litt tróbbel. Men sá gikk det alldeles glatt!



Oslo - Amsterdam var fórste etappe, en halvannen times tur. Schiphol har jeg vaert pá fór, sá der var det greit á finne veien til neste avgang et par timer seinere, til Panama. Dette var den lengste turen, pá 10 timer og 40 minutter. Det er ganske lenge, sá jeg passet pá á fólge gode flyrád om á bevege meg mye og drikke masse vann. I lópet av flyturen fikk vi to máltider, og det tror jeg var den beste flymaten jeg har fátt! For á unngá en del av det jeg ikke táler hadde jeg bestilt "Asian Vegetarian", og fikk dermed to deilige indiske máltider som nok ikke var heeeelt melkefrie, men det gikk fint.


I Panama var det en stund á vente, som jeg tilbrakte med á gá frem og tilbake og se litt i butikker. Mest for á holde meg váken, for pá det tidspunktet var klokken naermere to pá natten. Etter en uke med lite sóvn og en lang dag pá tur var jeg temmelig gáen. Siste flytur var pá to timer, og da sov jeg det meste av tiden. Og sá var jeg der! Bagasjen kom frem, og jeg kunne gá ut av den splitter nye terminalen og móte Juan og Giovanni som kom for á hene meg. Deilig á vaere fremme!
Flyet mitt fra Amsterdam til Panama, med det klingende navnet Ingrid Bergmann :)

Ingen kommentarer: