søndag 15. juni 2008

Rolig lórdag

Det var deilig á sove noen timer i en seng! Dessverre ble det ikke sá mange, for med 8 timers tidsforskjell váknet jeg allerede i sekstiden. Knep igjen óynene noen timer til fór jeg sto opp. Formiddagen ble tilbrakt med en tur til naermeste supermarked (som har soyamelk, hurra), sein frokost (mmm, tortillas!), litt tv og lesing mens Juan forberedte eksamen. Her er den flinke student:
Noen timer seinere satte vi oss i bilen og kjórte til Tecpan, som ligger halvannen times tid fra hovestaden. Her spiste vi sein lunsj/middag pá en koselig restaurant med en nydelig hage.




Her er jeg og Juan pá en liten tur i hagen fór maten: suppe, kjótt, ris, salat, avokado og bónner - og selvsagt tortillas. Mer kjótt enn jeg spiser pá en máned, men godt var det! I bilen hjem fikk jeg meg en lur, siden klokken var to om natten norsk tid var jeg naturlig nok litt gáen. Ná er det kamp mellom Guatemala og Santa Lucia pá tv, og Guate vinner!


I morgen setter jeg kursen mot havet, naermere bestemt Monterrico. Der har jeg vaert noen ganger fór, sà det blir bra á komme tilbake. "Programmet" blir strand, bading, lesing, avslapping... rett og slett nedgiring. Det blir deilig!

6 kommentarer:

h.espe sa...

Heisann Ingvild!!!
Så godt å høre at reisen gikk bra, og at du er trygt fremme :o) Av bildene så det jo ut som du hadde det riktig så fint også ;-) Mmmm tortilla til frokost - høres godt ut....

Du trenger ikke å savne Oslo. Her har det regnet og tordnet i dag, og den planlagte grillingen gikk "rett i dass".

Kos deg masse med sol og varme, bading, god mat og venner!! Titter snart innom deg igjen... :o)

Klem fra Hildegunn :o)

Anonym sa...

Hei.

Godt å sjå at at du har det fint. Her heime har meg og Anja vore på båttur i helga, turen gjekk til Utsira. Nydeleg ver, noko som ikkje var tilfellet for Stavanger.

Vonar avslapping på neste stopp gjør deg godt, og gler meg til å lese meir frå ferien din.

Klem,

Anonym sa...

Hei på deg! Nå har jeg vært inne på bloggen din og lest hvordan du har hatt det hittil! Supert at alt gikk bra på turen! Det ser ut som om du koser deg og har det topp. Du har nok noget bedre vær enn det vi har, ser jeg. For her er det 11 - 18 grader (kaldt og hustrigt). Ellers er alt bra. Gleder meg til ferie snart. Kos deg videre, så chattes vi. Klem, Monica.

Ingvild sa...

Sá kjipt med dárlig vaer hjemme - for dere altsá, her er det sikkert mange og tredve og sol ;) Hihi. Háper det kommer seg snart, da.

Takk for koselige hilsener!

isla sa...

Hehe. Jeg kan fortelle deg at vi for tida med jevne mellomrom får lov å ligge og dra oss helt til klokka sju om morgenen, før Pjokk vil ha selskap. Så æda bæda :)

Kos deg i sola!

Ingvild sa...

Ooh, helt til sju! Jeg má ta meg en prat med ham nár jeg kommer hjem og si at han má vekke de late folka sine tidligere. Hih.