mandag 16. juni 2008

Vamos a la playa :)

Sá var jeg pá stranden. Eller ved, akkurat ná hvor jeg sitter og svetter pá en av byens to internettsteder. Koselige meldinger pá blogg og mail, takk for det.

Turen nedover gikk fint og ble stadig varmere. Jeg hadde nesten glemt hvor varmt det er her nede! Byttet buss en gang og kom endelig frem til fergestedet hvor jeg kunne nyte en forfriskende tur pá vannet i lancha (lang motorbát) fór jeg var fremme i Monterico og trasket inn til byen. Med unntak av den vanlige hóye musikken var det veldig rolig, helgetrafikken var i ferd med á ebbe ut og i uken er det ikke sá mye folk her. Passer meg fint. Etter lunsj fant jeg frem til et hotell jeg har bodd pá fór, da vi var pá utflukt med teamet i 2004. Det er i overkant dyrt, men sikkert og greit og har en egen restaurant samt - og dette er en stor fordel - smá bassenger spredt rundt ved de ulike hyttene rommene ligger i. Havet her er nemlig temmelig skummelt med understrómmer etc., sá der velger jeg á styre unna. Men flott er det:



Halve poenget med á dra hit var jo á finne roen (andre halvdel var á gi mine verter litt studiero siden de er midt i eksamenstiden), sá jeg gjór alt jeg kan for á gjóre minst mulig! Litt av en omstilling etter travle jobbuker, men det kommer seg. I gár ble det litt avslapping i solen og en dukkert i bassenget, middagshvil, middag pá hotellet og en ekstremt tidlig kveld. Sá langt i dag har jeg startet dagen med et bad, fulgt av en lang frokost med masse god frukt, en herlig licuado (smoothieaktig men uten melk) og masse kaffe, en god bok og avisen. Det er deilig á slippe á leve helt etter klokken!


Ná er det pá tide med ny dukkert i bassenget "mitt", tror jeg nok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh, det høres så deilig ut - å gjøre ingenting i sola, altså :) Nyt det!

Ingvild sa...

Det var absolutt deilig! Uten selskap ble det imidlertid bittelitt ensformig, sá ná har jeg altsá beveget litt pá meg. Men nyter gjór jeg nesten uansett hvor jeg er her. Det er absolutt som á vaere hjemme, jfr tidligere diskusjoner :)